Ahir el BOE va publicar la Ley 8/2021, una norma extensa dedicada a reformar aspectes relatius a les persones amb discapacitat, que aprofita per suprimir l'article 28 de la Llei Hipotecària.
Tot i que la norma no entrarà en vigor fins al setembre, l'eliminació d'aquest article significa que els hereus no forçosos ja no hauran d'esperar dos anys per inscriure la venda dels seus immobles heretats.
L'article 28 es refereix a les inscripcions de finques per herència o llegat.
"Artículo 28. Las inscripciones de fincas o derechos reales adquiridos por herencia o legado, no surtirán efecto en cuanto a tercero hasta transcurridos dos años desde la fecha de la muerte del causante. Exceptúanse las inscripciones por título de herencia testada o intestada, mejora o legado a favor de herederos forzosos".
Com la llei justifica al seu preàmbul: "los supuestos que eventualmente este artículo está llamado a proteger son muy residuales en comparación con el perjuicio que ocasiona en la sucesión de colaterales y extraños y la perturbación del tráfico, generando situaciones antieconómicas".
|
|